Wednesday, April 20, 2011

~ AkU cEmbUru~

Ahaaaaa, sblm tu pause kn dlu lgu kat blog sy ni....
ok, suda?
marilah mmbca entry sy kali ini =)
___________________________________________________________________

Kata2 Cinta Terucap Indah~
Mengalir Berzikir Di Kidung Doa' Ku~


~AKU CEMBURU~

Aku cemburu melihat "mereka" bahagia,
Aku cemburu melihat ketenangan dlm diri "mereka",
Aku cemburu melihat telatah comel "mereka",
Kadang mahu sahaja aku menangis,
Tapi............. dpt kah aku utk kecapi semua itu?~

Aku mahukan kebahagiaan dlm ketenangan,
Tapi hati ini kadangkala goyah,
Tak mampu melawan nafsu yg terus menggoda,
Syaitan yg terus hasut & menghasut yg menjadi tugas mereka,
Hanya kerna itu aku cemburu akan "mereka"..

Cemburuku tanda cemburu di jalan RedhaMu,
Cemburu yg mampu aku kecapi di saat aku benar2 menginginkan kedamaian itu,
Lantas hati berbisik "tanpa mereka mgkn cetek ilmu di dlm dada ini",
& mereka lah yg sering kali mematangkn aku akn bertapa berharganya diri ini..

Tiada yg lain yg layak disembah melainkanMu Ya Allah~
Hanya padaMu yg  ku serahkn jiwa raga ini,
KepadaMu susah payah suka duka ku jd kn tmpt mengadu,
Hanya diriMu ada setiap masa di saat aku memerlukan..

Ya Illahi~
Menitis air mata ini di saat aku kerinduan ,
di saat aku kelemahan,
di saat aku terasa diriMu sentiasa ada di sisi ku...

~Taubat Seorang Hamba~


Hasil nukilan:
Amira Binti Mohamad Noor
macih krn mmbace^_^

2 comments:

  1. malas nak bace lah cik mira, tolong deklamasi utk kite boleh?? hehe

    ReplyDelete
  2. ini kisah cemburu... haaa, tu lah dy... hehehe

    ReplyDelete